Mindeord Søren P. Rasmussen

Af Torsten Berg, Badmintonmuseet

Søren P. Rasmussen

Søren P. Rasmussen, Hillerød Badmintonklub og ØBK, er død, 78 år

Søren P. Rasmussen voksede op i Hillerød, hvor han allerede i en helt ung alder gjorde sig bemærket som en lovende spiller i Hillerød Badmintonklub (HB) med gode lederegenskaber. Med forbundets instruktørdiplom i bagagen flyttede han midt i 1960'erne til København i forbindelse med sin uddannelse på Handelshøjskolen. Her spillede han på ØBK's 1. divisionshold sammen med Tom Bacher, Bjarne Andersen, Poul Petersen, Gunnar Høj m.fl. - en festlig tid. I Evan Christiansens reportager fra DH-kampene i ”Badminton” blev han altid omtalt som ”den berømte sjællænder”.

Sørens lederegenskaber blev også bemærket på højeste plan i DBF, og i nogle år omkring 1970 var Søren medlem af SU med opgaver som holdleder for landsholdet. Et højdepunkt som badminton-leder blev turen til Kuala Lumpur som holdleder for det stærke Thomas Cup hold i 1970. Se Sørens referat af turen og de dejlige fotos herfra i ”Badminton”, nr. 7/1970 på dette link

Da karrieren uden for stregerne tog fart, måtte Søren P. vælge badminton fra. Det blev så til topposter som direktør for Landsforeningen af Danske Vognmænd, DSB-gods og senere som direktør for den internationale transportorganisation Intercontainer i Schweiz.

Tankerne går til Sørens efterladte, Annette og Mikael, der begge blev værdsatte spillere i HB.

Æret være Søren P. Rasmussens minde.