Autograf- og erindringsbog fra VM i badminton 2023

Mere end 500 frivillige hjælpere var med til at sørge for, at VM i badminton i Danmark i Royal Arena blev en uforglemmelig oplevelse for de mange spillere og ikke mindst de mere end 50 tusinde tilskuere der fyldte Royal Arena i uge 34.

En af de frivillige var Gert Hansen, medlem af Badminton Danmarks historiske udvalg, Badmintonmuseet. Gert Hansen var tilknyttet transportgruppen der hentede og bragte spillere og officials fra hele verden fra og til lufthavnen. Han fik den gode idé at lave en autograf- og erindringsbog fra VM i badminton 2023.

Gert Hansen har skrevet en personlig beretning fra VM i Danmark, og har krydret beretningen med en masse billeder og autografer fra spillere og ledere fra hele verden.

”Når jeg gik rundt på gangene, oplevede jeg hvor stor en turnering VM i Danmark er. Jeg mødte mange spillere, ledere, dommere, linjedommere, pressefolk og Tv-folk fra alverdens lande. Når jeg passerede pressevæggen og TV- folkene var ved at interviewe spillerne, var der mange kameraer i gang, og i pressecentret sad den skrevne presse og arbejdede. Jo, der var gang i den og her kunne jeg mærke betydningen af denne turnering. Utroligt spændende og en kæmpe event som Badminton Danmark arrangerede”, fortæller Gert Hansen i introen til VM-autograf- og -erindringsbogen.

Søren Langhorn – også fra Badmintonmuseet – har lavet layoutet til en flot bog om VM i Danmark bag kulissen. Læs og kig i autografbogen - klik på billedfrisen herunder…

Kunlavut Vitidsarn - VM-guld 2023.