Mark Christiansen – badmintonstjerne og købmand

Interview: Lars Jørgen Andersen, Badmintonmuseet. Kamera og lyd: Søren Langhorn, Badmintonmuseet. Idé og arrangør: Gert Frode Hansen, Badmintonmuseet.

Han er født i Hollywood og blev døbt samme dag, præsident John F. Kennedy blev myrdet. Han og forældrene flyttede tilbage til Danmark, da han var tre år. Han blev en stjerne, ikke på lærredet, men på badmintonbanen.

Han stoppede en imponerende karriere med adskillige internationale titler, da han aldersmæssigt var dér, hvor de fleste sportsmæssigt er i deres bedste alder. Han fortsatte i sportsverdenen. Som købmand.

Han ”opfandt” FZ Forza og er i dag medindehaver af Nordeuropas største sportsagenturvirksomhed, Sports Group Denmark (SGD) der er et dansk multibrand sportstøjsfirma med hovedkontor i Silkeborg med en omsætning på mere end én milliard kroner om året. Han er Mark Christiansen.

Mark Christiansen_2