Knud Aage Nielsen og ”Grønærts Stjernetræf”

Tekst/foto: Gert Hansen og Søren Langhorn, Badmintonmuseet

Da Knud Aage Nielsen fyldte 80 år, overraskede hans familie ham med en surprise fødselsdagsfest i Skovshoved IF (SIF). Familien havde inviteret familie og venner samt mange af Grønærts gamle badminton kammerater, og rigtig mange af dem dukkede op. Grønært havde en fantastisk dag, og året efter fik han lyst til at se dem igen. Han synes nemlig ikke, han havde haft tid til ordentlig at snakke med dem alle.

Det var starten på det som i dag er kendt som ”Grønærts Stjernetræf”, og som i år den 26. okt. for syvende gang blev afholdt i lokalerne i SIF. I år var vi var godt og vel 40 gamle badmintonspillere og venner samlet, og som noget nyt, havde vi i Badmintonmuseet inviteret to forbundsformænd. Den ene var Morten Stig Christensen, formand for Dansk Håndbold og den anden var Kristian Pihl, formand for Badminton Danmark.

De to forbundsformænd kastede sig ud i et par meget spændende oplæg om samfundsudvikling, tidsånd, ungdomskultur, bredde-og elitetræning og forbundsarbejde med fremtiden i sigte. Efter de interessante indlæg blev der stillet mange og gode spørgsmål.

Gensyn med gamle badmintonvenner. Jørgen Mortensen (Mo) og Knud Aage Nielsen (Grønært) th.
Grønærts Stjernetræf 2+23

Som tak for deres gode oplæg fik de to formænd hver en Victor ketcher, som vi havde modtaget af Badminton Danmarks hovedsponsor Victor v/Mark Christiansen, 1000 tak til Mark!

Som I kan se på billederne, kom Badmintonmuseet ved en "fejl" til at udlevere to gamle træketcherer, men heldigvis fik Gert Hansen fra Badmintonmuseet hurtig rettet ”fejlen”, endda med et lille glimt i øjet.

Herefter takkede Knud Aage Nielsen de fremmødte og kunne fortælle, at det var sidste gang han stod for arrangementet, og at han nu gav stafetten videre til Badmintonmuseet. Vi vil efter bedste evner og mange snakke med Grønært køre ”Grønærts Stjernetræf” videre i Grønærts ånd. Badmintonmuseet har sammen med Grønært besluttet at ændre terminen for træffet fra oktober til april/maj måned i håb om at få flere yngre med.

Dagen sluttede traditionen tro af med stegt flæsk og persillesovs, altid et hit, inden folk igen forlod Skovshoved.

Læs Per Dabelsteen’s artikel om "Grønærts Stjernetræf" og de to forbundsformænds indlæg her: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063913279205

Øverst fv.: Claus B. Andersen og Jesper Helledie.
Øverst fv.: Claus B. Andersen og Jesper Helledie. Stående fv.: Gert Hansen, Jørgen Mortensen, Bo Kjærgaard, Jørgen Rex Madsen, Poul Petersen, Steen Skovgaard, Hans Sørensen, Per Dabelsteen, Ole Jacobsen, Nina Vedsø, Søren Langhorn, Jonas Rasmussen og Henrik Fahrenholz. Siddende bagerst fv.: Mogens Jørgensen, Gunnar Høj, Bo Cramer Johnsen, Jørgen Herlevsen, Bendt Rose, Ole Martens, Frank Holst Andersen, Lars Jørgen Andersen og Henrik Kyhl. Siddende forrest fv.: Torsten Berg, Morten Stig Christensen, Grønært (Knud-Aage Nielsen, initiativtager), Kristian Pihl og Kristian Boye Nielsen.