7 år på banen med Badmintonmuseet

Finn Kobberø, Ulla Strand eller Erland Kops. Det er navne, der siger en masse for de ældre generationer af badmintoninteresserede danskere. Men for yngre generationer kan de være ukendte, og selv mere nutidige navne på badmintonstjerner som Camilla Martin og Peter Gade vækker måske heller ikke den store genklang hos dagens yngre badmintonspillere og -publikum.

Blandt andet på den baggrund arbejder en gruppe i Badminton Danmark ihærdigt på at skabe et badmintonmuseum. I første række et virtuelt net baseret et af slagsen, så alle med computer, tablet og mobiltelefon kan få en hurtig adgang til den spændende historie om en af Danmarks mest succesrige idrætsgrene.

Initiativtager til det virtuelle badmintonmuseum er Ole Jacobsen, lærer fra Esbjerg og mangeårig spiller, leder og træner i Badminton Danmark og i Danmarks Idrætsforbund.

Badmintonmuseet har i 2024 været på banen i 7 år, og er i dag et fast udvalg under Badminton Danmark. I anledning af årsskiftet gør Ole Jacobsen status på udvalgets arbejde i dette interview af Per Dabelsteen.

Ole Jacobsen, initiativtager og formand for Badminton Danmarks historiske udvalg, Badmintonmuseet.